Vallöfte från Sverigedemokraterna Ånge | Sverigedemokraterna i Ånge

Vallöfte från Sverigedemokraterna Ånge

Om Sverigedemokraterna får inflytande i kommunen så kommer vi att öppna Haffragården igen, där ska finnas ett tryghetsboende med lyxen av att bo nära sin hembygd.

Sverigedemokraterna ser inte bara flera fördelar med att människor får bo kvar i sin hembygd, vi anser även att kommunen måste ta ett större ansvar över Haverö. Socialdemokraterna har fått Haverö att gå från egen kommun 1971 till att nu stå utan kommunal verksamhet, det enda kommunala som är kvar nu är en hemtjänstlokal och en servicedator.

Vi har tidigare sett hur Vår Framtid lagt fram ett poppulistiskt och i princip ogenomförbart förslag om ett nytt lyxigt äldreboende, detta är värsta sortens valfläsk. Det är ett helt ofinansierat och väldigt dyrt förslag med antingen cirka 100 miljoner kronor av skattemedel eller insatser på mellan 2 till 3 miljoner kronor per lägenhet för kommunens pensionärer.

Vår Framtid är dessutom noga med att påpeka att det ska vara en känsla av lyx med solrum, bar, bubbelpool, resturang, dansbana och biograf med mera. Sverigedemokraterna kommer med ett ärligt och helt genomförbart förslag till väldigt låg kostnad, kanske rent av självfinansierande, Sverigedemokraterna vill erbjuda lyxen att bo i fräscha lägenheter nära sin hemmamiljö.

Dennis Hjalmarsson
Gruppledare, SD Ånge